Håkan Fröling - En myra i cyberrymden

- Det du inte gör idag kan du göra imorgon, men du har en dag mindre att göra det på -

Jag har blivit pappa

Publicerad 2006-01-25 00:51:49 i Personligt

Då graviditeten hade gått över tiden börjar man förlika sig med att det inte blir något barn, det kommer att vara som så här för restan av alltid. Jag körde min fätsmö till Specialmödravårdskleniken så att hon skulle slippa ta bussen. Det kunde även vara bra att höra om läkaren hade något vettigt att berätta. Jag hade inte någonstans i min gråa massa fått för mig att det skulle sluta med att barnet skulle ut på ett kejserligt sätt.  Men så vart det då läkaren konstaterade att huvudet inte alls ligger neråt utan uppåt, sk sätesställning, baken först och huvudet sist. Jaha.. har du ätit frukost? Frågade läkaren och det hade hon förstås gjort, för inte hade vi planerat att det skulle opereras. Då operationen behöver narkos vill man inte ta det för tidigt inpå maten, så det vart bokat till kl 14:30. Vadå boka.. det här hade jag inte tänkt. Förlossning är ingenting som man bokar. Jag måste ge personalen på Västerås BB en stor eloge för deras bemötande och proffsighet. De har varit alldeles underbara. Även fast det inte är lika mycket smärta inblandat  i första skedet så har det ändå varit psykiskt jobbig att se sin fästmö akut opereras när man inte är förberedd på det.  Nu efteråt är jag oehört lättad att allt har gått bra. Det vart en kille som vägde 3810g och är fullt frisk. Min fästmö mår bra efter omständigheterna. Hon har dock det jobbigste kvar, att läka samtidigt som hon måste vara till hands för barnet. Jag kommer självfallet hjälpa så gott jag kan.

Några bilder för den som vill se... BB

Kommentarer

Postat av: Karolin

Publicerad 2006-01-26 08:07:07

GRATTIS! Kramar till hela familjen från Karolin och Johan

Postat av: Dan & Anna

Publicerad 2006-01-31 22:53:14

Stort grattis!

Ni kan nu betrakta er som "päron".

Kram
Dan & Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Håkan Froling

En man som gillar livet och ser nyfiket på omvärlden.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela