Håkan Fröling - En myra i cyberrymden

- Det du inte gör idag kan du göra imorgon, men du har en dag mindre att göra det på -

Dagbarnvårdare.

Publicerad 2007-02-21 23:42:56 i Personligt

Eller som det hette förritiden dagmamma. Det är inte utan ångest som man kommer till den dagen en inte längre är den som är mest närvarande med Marcus på hans vakna tid. O saken blir inte bättre av att killen gråter när man lämnar honom, och är skitsur på mig när man kommer och hämtar honom. Till min tröst så går detta över på en minut efter jag har lämnat och han förlåter mig ganska kvickt när jag hämtar honom. Man är själv säkert en jättetrevlig kille, men andra barn och utbildad personal är hyggligt bättre på att roa små barn och ge dem en pedagogisk miljö och det är nog inte så dumt.

Ja ja snart är de nya rutinerna är på plats och detta är en vardag. Marcus kommer säkert bli skitsur när jag ska hämta honom, men denna gång för att han inte vill åka hem.  

Snow
En glad kille som utforskar fenomenet snö

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Håkan Froling

En man som gillar livet och ser nyfiket på omvärlden.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela