Håkan Fröling - En myra i cyberrymden

- Det du inte gör idag kan du göra imorgon, men du har en dag mindre att göra det på -

Jag vill ha hem min son och Lian

Publicerad 2006-01-28 23:49:22 i Personligt

BB är jättebra, dom är duktiga och supersnälla. Men syftet med BB är att hjälpa till att komma igång och återhämta sig från förlossningen. Mental har jag gjort en checklista, få Lian på benen, alla undersökningar avklarade och få igång amning. Å det bockade vi av galant tyckte jag. Med andra ord så kan vi åka hem. Jag förkunnade detta till personalen och de sa att det går bra om barnet inte har gått ner mer i vikt. Ja ja, tänkte jag, väg ni Marcus, det har ju gått så bra, barnet ammar bra och blir nöjd efteråt. Men inte har han gått upp i vikt. Vi som hade packat väskor och Lian hade duschat och fått på sig de kläder som hon hade tänkt sig att ha på sig på vägen hem. Det vart liksom inte som vi hade tänkt oss. Då de är duktiga och kan en hel del om det här med barn så är det väl lika bra att följa deras rekommendation att stanna kvar, de kan inte frihetsberöva folk men kunskap är nog så bra anledning för att få Lian och Marcus att stanna kvar. En viktigt del av att komma igång med amning är att man inte känner att det är ett problem att amma. Att barn går ner i vikt är fullt normalt och det är fullt normalt att det kan ta en stund att komma igång. Ett problem med allt som är så himla normalt är att det ungefär som att säga, tänk inte på en blå elefant. Självfallet tänker man på en blå elefant när man säger så. Och när allt börjar kretsa kring amning så kan det lätt bli ett problem. Nu är det inte ett problem och kommer inte vara ett problem om inte alla pratar om blåa elefanter.

Kommentarer

Postat av: Suzanne och Teo i Lund

Publicerad 2006-01-29 13:56:35

Grattis grattis till lille Marcus. Är det för tidigt att vi köper en röd brandbil?? Ni vet det känns så läng sedan jag var i er situation. Men återigen ett stor grattis från oss hoppas att vi kan ses sanart och få möta lilla undret.Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2006-01-31 15:43:14

Blå elefant blå elefant blå elefant blå elefant blå elefant blå elefant blå elefant blå elefant
blå elefant blå elefant blå elefant blå elefant
blå elefant blå elefant blå elefant blå elefant
blå elefant blå elefant blå elefant blå elefant

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Håkan Froling

En man som gillar livet och ser nyfiket på omvärlden.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela