Håkan Fröling - En myra i cyberrymden

- Det du inte gör idag kan du göra imorgon, men du har en dag mindre att göra det på -

vill ha mat!

Publicerad 2007-10-26 22:18:09 i Personligt

Varje dag kommer det nya ord från Marcus. Jag vet inte riktigt vilka ord som har kontext men "vill ha mat" är rätt tydligt, jag är hunrig och vill ha mat nu. Trost att maten var serverad så kan jag inte låta bli att få dåligt samvete för stunden. "Men lilla gubben vist ska du få mat", "Är maten sen, borde han ha fått mat tidigare". I samma stund så är det fantastikt roligt att höra alla nya meningar och ord.

Kommentarer

Postat av: Guldkorn och ädla stenar

Publicerad 2007-11-13 01:32:08

Njut Håkan! Njut!
Snart nog lär sig den lille mannen ett nytt ord - INTE - och sedan heter det inte mat, inte klä på inte sova.
Inte-missbruket dyker ofta upp i två-treårs-åldern.
-
Tätt följt av varför - som i början är charmigt och sött - men efter det åttahundrade varföret om varför tanten har en grön mössa och varför vill hon had det och varför tycker hon att grönt är fint och varför vet du inte det - så känns frågan inte så fräsch och skojjig att svara på...
-

Tack för det fina kortet - Hälsar jag och barnen - som inser att mamma inte kan svar på alla varför (jag har istället lärt dem att googla - hehe)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Håkan Froling

En man som gillar livet och ser nyfiket på omvärlden.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela