Håkan Fröling - En myra i cyberrymden

- Det du inte gör idag kan du göra imorgon, men du har en dag mindre att göra det på -

Nya utmaningar hos e-man

Publicerad 2008-10-08 22:59:08 i Personligt



Vilken fantastisk start på ett nytt arbete att få följa med till Malta. Det var klart bra för själen att komma till varmare breddgrader då den svenska sensommaren inte var i toppklass.

Utöver resan till Malta så har jag haft privilegiet att få vara med på en resa från 0 till 25 miljoner på QuickNet vilket har varit jätteroligt och inte minst gett mig otroligt många erfarenheter. Nu har jag dock valt att gå vidare till e-man, detta för att jag vill nicha mig inom programutveckling som ligger mig mycket varmt om hjärtat.

e-man sysslar i huvudsak med SOA och integration vilket innebär i praktiken att man tjänstifierar affärsprocesser och realiserar dem genom distribuerade applikationer.  e-man ses som den som i särklass är bäst på detta i Sverige och det är alltid roligt att arbeta med dem som är bäst i klassen.

Jag tackar för den tid som har varit och ser fram emot de nya utmaningar som jag står inför.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-17 14:27:00

"tjänstifierar affärsprocesser och realiserar dem genom distribuerade applikationer"



Det här var ju otroligt tydligt och lätt att förstå! Skönt för era barn att det kommer att vara jättelätt för dem att förklara sina föräldrars jobb för kompisarna ;-)

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-11-17 14:27:38

Förra inlägget var alltså från mig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Håkan Froling

En man som gillar livet och ser nyfiket på omvärlden.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela