Håkan Fröling - En myra i cyberrymden

- Det du inte gör idag kan du göra imorgon, men du har en dag mindre att göra det på -

Hello World!

Publicerad 2005-08-04 00:21:20 i Personligt

Det är ett ganska geekig term, men ganska talande. Det första staplande men ändå lyckade kommunikationen mot omvärlden. Men en blogg ställer ändå den outalade frågan med vem? Vem läser ens persons första blogg? Vem når jag med mina tankar och ideér? Det ända säkra svaret är mig själv. Men då kan jag likväl skriva i notepad eller ett papper för all del och lägga det i bokhyllan. Den enda som kommer att eventuellt läsa detta är mina barn när de städar dödsboet. Men en blogg kanske någon läser som inte är tvingad att städa mitt dödsbo!  

Vad ska jag då utrycka för ideér? Provocerande? Alldagliga? Stötande? Personliga? hmm. Svaraet är nog spontana. Whatever... Jag ska nog börja med mig själv och det med åtanke att jag själv är den förväntade läsaren.

Jag är född 1972, det föregåedne seklet, vilket gör mig till si så där 32 år. Jag har kommit till det stadiet att det krävs mer än 4 sekunder att komma fram till hur gamal jag är då jag inte tänker på min ålder i någon större omfattning. Gillar kunskap och gärna ny sådan. Till mitt förtret lider jag av ett oehört dåligt minne, vilket gör att jag får privilegiet att lära mig samma saker flera gånger och det är lika spännande varje gång.

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2005-10-19 20:20:17

"privilegiet att lära mig samma saker flera gånger och det är lika spännande varje gång"

Ha ha! Du är ju jätterolig!
Skriv mer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Håkan Froling

En man som gillar livet och ser nyfiket på omvärlden.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela