Håkan Fröling - En myra i cyberrymden

- Det du inte gör idag kan du göra imorgon, men du har en dag mindre att göra det på -

Kort sammanfattning

Publicerad 2006-01-09 02:20:08 i Personligt

Allt här i livet handlar om prioriteringar och val, jag har gjort valet att inte skriva i min blogg på ett tag, detta för att tiden inte räcker till.

Några av de intressen som har fått ge vika:
- Träna
- Läsa böcker
- Spela dataspel
- Skriva blogg
- Studera programmering
- Se filmer (inte helt)

Några av de intressen och händelser som jag inte har tummat på ännu.
- Familj och vänner
- Läsa dagstidning
- Läsa PC-gamer.

Stora delar av denna prioritering är följder av att jag ska bli pappa, och jag ångrar inte en millimeter, men jag börjar ana att det har konsekvenser för minna intressen. Ens valfrihet byts mer och mer mot rutiner och nödvändigheter, och då har vi inte en fått barnet ännu. Många av våra val har inte vart nödvändiga och kan rubriceras som lyxproblem. Men om man har möjligheten att skapa bra förutsättningar för sina barn, så tror jag att de flesta gör det och det tar tid.

Mitt mål är att klämma in valfria intressena träning, blogg och programmering under 2006, och detta kommer att vara på bekostnad av Lians tid. Vi får se vad hon säger...

Kommentarer

Postat av: Lian

Publicerad 2006-01-11 03:41:59

Va faan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Håkan Froling

En man som gillar livet och ser nyfiket på omvärlden.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela