Håkan Fröling - En myra i cyberrymden

- Det du inte gör idag kan du göra imorgon, men du har en dag mindre att göra det på -

Marcus Alexander Julius Kronberg

Publicerad 2006-01-26 23:52:51 i Personligt

Det krävdes några dagar att komma fram till Marcus Alexander Julius Kronberg. Jag kan inte komma fram till något logiskt resonemang hur nanmn ges till ett barn. Jag fick privilegiet att själv ta hand om Marcus de första timmarna då Lian var på uppvakning (Någon som är läkare får gärna förklara varför jag inte fick följa med till uppvaknignen med barnet?). Jag vill inte vara missundsam, men om Lian hade fött Marcus på ett normalt sätt gissar jag på att Marcus hade legat på Lians bröst de första timmarna, vilket hade varit det bästa men så vart det inte utan jag hade den tiden med Marcus alldeles själv. Jag kan inte beskriva hur underbara dessa första timmar var. När jag låg där och tittade så kändes Marcus helt rätt. Jag har inte det minsta logiska resonemnag till detta, utan det var helt och hållet en känsla.  Jag är jätteglad att även Lian gillar namnet.

Välkommen till världen Marcus.

(Jag har lagt till fler bilder från BB)

Kommentarer

Postat av: Fredrik och Anya

Publicerad 2006-01-27 10:41:27

Välkommen till världen Mackan Alex Julle! :D

Allvarligt talat, stort grattis till er båda (eller alla tre kanske?) Vi höres av på telefon innan vi kommer och våldgästar :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2006-01-31 15:39:32

Men han blir ju bara sötare och sötare... Och jag ser allt att han försöker teckna Tegnér med fingrarna på några bilder.

Men är det verkligen lingvistiskt möjligt att höra av sig innan man våldgästar?

Postat av: Lena Kronberg

Publicerad 2006-03-21 13:31:17

Ni är så söta o fina allihopa och vilket vackert namn han fick till slut.

Längtar efter att få hålla Marcus lite grand och få lukta på honom. Bebisdoft är den bästa parfymen. Fast lite farlig, för man kan få för sig att skaffa en till.
Men nu ska jag inte ha fler egna, nu ska jag sätta press på ungarna att ge sin mor MÅNGA barnbarn.
Vi kan börja med 9 st, så har de skaffat 3 var.

Har ingen planerad Stlmsresa just nu, o dessutom bor ni inte ens i Stlm.
I juli-augusti är jag som vanligt på plats, men då ha ju lilleman blivit så förskräckligt stor...
Jag får försöka hitta några dagar då jag kan pressa in oss i bilen och köra upp.

Stora Kramar från kusin med familj!

Postat av: Håkan Fröling

Publicerad 2006-03-26 23:42:08

Marcus vill självfallet har morskusinbarnbarn och många av den sorten. Vi skulle bli jätteglada om ni kommer och hälsar på. Om inte så får vi se till att träffas i sommar och vi lovar att inte göda honom allt för mycket till dess.

Postat av: Merethe Gøtze

Publicerad 2006-04-16 01:51:39

Hej! Min store søn på snart 3½ år er næsten navnebror til din søn, da han hedder Alexander Julius Østberg Winther Engell Gøtze! Ja, mindre kunne ikke gøre det *hehe*. Vi er også lige flyttet, den 27. feb. 2006, rejste vi fra Danmark til Grønland!! En lang rejse og en stor omvæltning for 2 små drenge. Men her er smukt og dejligt! Jeg skriver egentlig til dig fordi jeg vil høre om du vil have nogle brugte hagesmække med navnet "Alexander Julius" på. Du kan få dem gratis, hvis bare du betaler portoen til Sverige? Du kan fange mig på MSN på [email protected] eller på min mail, der fremgår af indlægget. Mange venlige hilsner fra Alexander Julius mama - Merethe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Håkan Froling

En man som gillar livet och ser nyfiket på omvärlden.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela